De Delta Factor is een unieke methode voor het meten én verbeteren van een website. Met de Delta Factor weten we of een webpagina krachtig genoeg is om een top 10 positie in Google te kunnen bereiken. En als dat niet het geval is kunnen we de webpagina zodanig verbeteren dat deze kan meespelen met de besten.

Wat is de Delta Factor?

De Delta Factor is een samengestelde factor die een maat is voor de kracht van een website. De kracht om voor een bepaald zoekwoord een goede positie in Google te bereiken en/of te hebben. Google gebruikt naar verluidt honderden variabelen om de posities van websites in de zoekresultaten te ordenen. In de praktijk kunnen wij de uiteindelijke posities in de zoekresultaten voor een belangrijk deel (50 - 90%) verklaren met de Delta Factor. De Deta Factor zelf is samengesteld uit twee tot vijf onderliggende variabelen.

De samenstelling van de Delta Factor varieert. Voor het ene trefwoord is de kwaliteit van de tekst doorslaggevend, voor andere trefwoorden kan er meer concurrentie zijn en kunnen de snelheid van de website, de url, de linkpopulariteit van de tekstpagina of de linkpopulariteit van de website een belangrijke rol spelen. Wij onderzoeken het verband tussen de posities in Google en de relevante variabelen door middel van meervoudige regressie analyse. Uit de analyse rolt een verband tussen de posities in Google en de belangrijkste variabelen. Voor de meeste trefwoorden kunnen wij voor 50 - 90% verklaren welke variabelen de belangrijkste rol spelen. 

Hoe hoog moet de Delta Factor van een website zijn?

Gemiddeld hebben de websites die in de top 5 van de zoekresultaten van Google staan een Delta Factor hoger dan 50. Voor trefwoorden met veel concurrentie is de Delta Factor vaak hoger dan 75. 

De belangrijkste variabelen van de Delta Factor

Tekstkwaliteit

posities accountant delta factorDe kwaliteit van een tekst wordt bepaald door de aanwezigheid van het belangrijkste trefwoord en woorden die samenhangen met het belangrijkste trefwoord en behoren bij hetzelfde onderwerp. Google is steeds beter in staat om het onderwerp van een tekst te bepalen en vast te stellen welke woorden tot hetzelfde onderwerp c.q. domein behoren. Dus de aanwezigheid van de trefwoorden, de onderlinge samenhang, het gebruik van zoekfrases in de verschillende elementen van de tekst, de leesbaarheid van de tekst (Flesch-Kincaid readability) en andere factoren bepalen de kwaliteit van een tekst.  Bij het zoekwoord accountant kan men bijvoorbeeld denken aan accountantskantoor, registeraccountant, aa accountant, boekhouding, jaarrekening, BV, jaarcijfers, BTW, enz. enz.  De kwaliteit van de tekst wordt uitgedrukt in een dimensieloze eenheid van 0 - 100.

Pagina kwaliteit

De pagina kwaliteit is een  variabele tussen 0 en 100 en is vergelijkbaar met de Page Authority (PA) van Moz of de Trust Flow (TF) van Majestic van de desbetreffende pagina.

Website kwaliteit

De website kwaliteit is vergelijkbaar met de Domain Authority (DA) van Moz of de Trust Flow (TF) van Majestic voor het domein..

Snelheid van de website

Wij gebruiken Google PageSpeed Insights voor het bepalen van de snelheid van een website

URL van de website

Uit onze analyses komt naar voren dat de URL van een website in veel gevallen een gunstige invloed heeft op de positie van een website in de zoekresultaten. Een zogenaamd Exact Match Domain komt ten opzichte van de concurrenten bijna altijd hoger in de zoekresultaten ondanks vaak een relatief lage Tekst Kwaliteit en Domein Kwaliteit. Wij corrigeren in onze analyses standaard voor deze variabele.

Delta Factor verhogen

Een hogere Delta Factor helpt om een hogere positie in de zoekresultaten van Google te krijgen.

Werkwijze

Meting Delta Factor en technische analyse

Aantal bezoeken website per positie in de zoekresultaten van GoogleWe meten de Delta Factor van uw website en die van de concurrenten in de top 20 van Google voor het relevante zoekwoord. Daarnaast doen we een technische analyse gericht op factoren die mogelijke belemmerend kunnen zijn voor een goede positionering in de zoekresultaten van Google. Aan de hand van deze analyses kunnen we een inschatting maken van de inspanningen die gewenst zijn om de Delta Factor substantieel te verbeteren. Deze inspanningen vatten we samen in het Plan van Aanpak.

Plan van Aanpak

Een typisch Plan van Aanpak voor de verbetering van uw website omvat de volgende werkzaamheden:

  • Het wegnemen van belemmerende factoren in de techniek van uw website (bijvoorbeeld verbeteren snelheid, kleine aanpassingen in de linkstructuur, corrigeren gebroken links)
  • Het verhogen van de tekstkwaliteit van de relevante webpagina 
  • Een campagne voor het verbeteren van de linkpopulariteit van de desbetreffende pagina en/of de website
  • Tussentijdse metingen om de voortgang te monitoren

Het duurt circa drie tot negen maanden voor de positieve effecten van de verbeteringen goed zijn uitgekristalliseerd in de zoekresultaten van Google. En in de praktijk zien we sterke schommelingen in de posities in de zoekresultaten van Google, maar uiteindelijk altijd met een duidelijke opwaartse component in de richting van de topposities van de zoekresultaten. Vaak zijn veranderingen schoksgewijs: Er gebeurt enige weken niets, dan volgt plotseling een sterke verbetering, gevolgd door een lichte daling waarin zich een nieuw evenwicht in de zoekresultaten instelt. Dit proces kan zich, afhankelijk van de aanvankelijke positie, meerdere malen herhalen.

Delta Factor voor het zoekwoord trapliftWat levert het op?

Het is leuk om hoog in de zoekresultaten van Google te staan maar wat levert dat op anders dan enige zichtbaarheid en mogelijk een lichte naamsbekendheid? Weinig.
Tenzij u in een competatieve markt zit waar u maandelijks veel marketing budget in Adwords klikkosten moet investeren om uw potentiële klanten naar uw website te lokken. Dan is een goede positie in de organische zoekresultaten goud waard.

Enkele voorbeelden:

De zoekfrase "Vlucht vertraagd"wordt 2400 keer per maand gezocht. Google Adwords suggereert klikkosten van € 2,83 per klik. Een top 3 positie in de organische zoekresultaten levert 288 - 720 bezoeken aan de website. Deze kunt u ook inkopen via Adwords. Dat kost u maandelijks € 815 - € 2037.

Het zoekwoord "traplift"wordt maandelijks 18100 keer gezocht en een hoge positie in Adwords kost maar liefst € 21,68 bij het schrijven van dit voorbeeld. Het is een simpel rekensommetje dat de waarde van een positie 5 in de zoekresultaten ruim 1000 bezoekers kan opleveren. En die bezoekers zouden via Adwords tot wel € 20.000 van uw marketing budget kunnen afsnoepen. Let op: Per maand!

Wat kost optimalisatie van de Delta Factor?

De kosten voor optimalisatie zijn afhankelijk van de oorspronkelijke positie in de zoekresultaten van Google en de concurrentie op het trefwoord. Het volledig doorlopen van een Plan van Aanpak kan al vanaf circa € 3000,-. In het geval van stevige concurrentie kan de investering oplopen tot boven de € 10.000,-. 

Geïnteresseerd?

Hoe is het speelveld voor uw vakgebied? Wilt u weten wat de Delta Factor van uw website is voor het belangrijkste zoekwoord?

Bel ons op 072-5201053 of stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

goolge partner newlogo

BingAds logo

AdCalls partner badge

leerpartnerlogo

Waarom Webdelta

  • meetbare SEO en SEAGeen aannames maar feiten
  • techniek en contentHands-on mentaliteit
  • website optimalisatieSamen uw succes verbeteren
  • SEO, SEA en website bouwAlles onder één dak

Onze werkwijze

1


Kennismaken

Wij leren elkaar op
een leuke en persoonlijke
manier kennen.

2


Analyseren

Samenwerken
voor een probleem-
stelling en oplossing

3


Uitvoeren

Wij bouwen de
geschikte website
voor uw bedrijf

4


Evalueren

Wat gaat er goed
en wat kan er beter
na de oplevering?

Hulp nodig of samen sparren?

Neem contact op!

Bel ons op 072 - 520 10 53 of stuur ons een e-mail.
Wij gaan graag met u om tafel om uw wensen op het gebied van online marketing, zoekmachine optimalisatie of website bouw te bespreken!

 

072 520 10 53 Contact opnemen

Contact voor Zoekmachine optimalisatie, online marketing of website bouw

online marketing, zoekmachine optimalisatie en websitebouw

Ampèrestraat 3a
1817 DE, Alkmaar

072 - 520 10 53

info@webdelta.nl

TIPS & TRICKS

Krijg handige SEA en SEO tips in uw mailbox om uw website nog beter te maken.

Ga naar onze nieuwsbrief pagina

Scroll naar boven