De Delta Factor is een unieke methode voor het meten én verbeteren van een website.

Met de Delta Factor weten we of een webpagina krachtig genoeg is om een top 10 positie in Google te kunnen bereiken. En als dat niet het geval is kunnen we de webpagina zodanig verbeteren dat deze kan meespelen met de besten.

Ja, dat zoek ik

Dienst: SEO delta-factor

Wat is de Delta Factor?

De Delta Factor is een samengestelde factor die een maat is voor de kracht van een website. De kracht om voor een bepaald zoekwoord een goede positie in Google te bereiken en/of te hebben. Google gebruikt naar verluidt honderden variabelen om de posities van websites in de zoekresultaten te ordenen. In de praktijk kunnen wij de uiteindelijke posities in de zoekresultaten voor een belangrijk deel (50 - 90%) verklaren met de Delta Factor. De Delta Factor zelf is samengesteld uit meerdere onderliggende variabelen. De samenstelling van de Delta Factor varieert.

Voor het ene trefwoord is de kwaliteit van de tekst doorslaggevend, voor andere trefwoorden kan er meer concurrentie zijn en kunnen de snelheid van de website, de url, de linkpopulariteit van de tekstpagina of de linkpopulariteit van de website een belangrijke rol spelen. Wij onderzoeken het verband tussen de posities in Google en de relevante variabelen door middel van meervoudige regressie analyse. Uit de analyse rolt een verband tussen de posities in Google en de belangrijkste variabelen. Voor de meeste trefwoorden kunnen wij voor 50 - 90% verklaren welke variabelen de belangrijkste rol spelen.

Hoe hoog moet de Delta Factor van een website zijn?

Gemiddeld hebben de websites die in de top 5 van de zoekresultaten van Google staan een Delta Factor hoger dan 50. Voor trefwoorden met veel concurrentie is de Delta Factor vaak hoger dan 75.

Wilt u weten hoe hoog de Delta Factor van uw website is voor een bepaald trefwoord? Bel ons op 072-5201053 of stuur een e-mail naar info@webdelta.nl met de URL van uw website en uw belangrijkste zoekwoord. Wij doen een gratis analyse voor u.

Uw Delta Factor

Wilt u weten hoe hoog de Delta Factor van uw website is? Vul dan hieronder uw websiteadres en belangrijkste keyword in en ontvang een gratis rapport.

Wat levert het op?

Hoog in de zoekresultaten van de zoekmachines levert (net als veel andere kanalen) bezoek op! Google is nog steeds de meest gebruikte zoekmachine. Wij gaan met de Delta Factor uit van de top 50 van de zoekresultaten van Google.

ALs u in een competitieve markt zit waar u maandelijks veel marketing budget in advertentie klikkosten moet investeren om uw potentiële klanten naar uw website te lokken. Dan is een goede positie in de organische zoekresultaten goud waard.

df logo

Enkele voorbeelden:

Zoekterm "vlucht vertraagd"

De zoekfrase "vlucht vertraagd" wordt 2400 keer per maand gezocht. Google Ads suggereert klikkosten van € 2,83 per klik. Een top 3 positie in de organische zoekresultaten levert 288 - 720 bezoeken aan de website. Deze kunt u ook inkopen via Google Ads. Dat kost u maandelijks € 815 - € 2037.

Top 3 positie:
besparing € 815 tot € 2037 per maand

Zoekterm "traplift"

Het zoekwoord "traplift" wordt maandelijks 18100 keer gezocht en een hoge positie in Adwords kost maar liefst € 21,68 bij het schrijven van dit voorbeeld. Het is een simpel rekensommetje dat de waarde van een positie 5 in de zoekresultaten ruim 1000 bezoekers kan opleveren. En die bezoekers zouden via Adwords tot wel € 20.000 van uw marketing budget kunnen afsnoepen.

Top 5 positie:
besparing € 20.000 per maand

Wat kost optimalisatie van de Delta Factor?

De kosten voor optimalisatie zijn afhankelijk van de oorspronkelijke positie in de zoekresultaten van Google en de concurrentie op het trefwoord. Het volledig doorlopen van een Plan van Aanpak kan al vanaf circa € 1000,-. In het geval van stevige concurrentie kan de investering oplopen en hangt het ervan af hoe snel u resultaat wilt.

De belangrijkste variabelen van de Delta Factor

Tekstkwaliteit

De kwaliteit van een tekst wordt bepaald door de aanwezigheid van het belangrijkste trefwoord en woorden die samenhangen met het belangrijkste trefwoord en behoren bij hetzelfde onderwerp. Google is steeds beter in staat om het onderwerp van een tekst te bepalen en vast te stellen welke woorden tot hetzelfde onderwerp c.q. domein behoren. Dus de aanwezigheid van de trefwoorden, de onderlinge samenhang, het gebruik van zoekfrases in de verschillende elementen van de tekst, de leesbaarheid van de tekst (Flesch-Kincaid readability) en andere factoren bepalen de kwaliteit van een tekst.  Bij het zoekwoord accountant kan men bijvoorbeeld denken aan accountantskantoor, registeraccountant, aa accountant, boekhouding, jaarrekening, BV, jaarcijfers, BTW, enz. enz.  De kwaliteit van de tekst wordt uitgedrukt in een dimensieloze eenheid van 0 - 100.

Pagina kwaliteit

De pagina kwaliteit is een variabele tussen 0 en 100 en is vergelijkbaar met de Page Authority (PA) van Moz of de Trust Flow (TF) van Majestic van de desbetreffende pagina.

Website kwaliteit

De website kwaliteit is vergelijkbaar met de Domain Authority (DA) van Moz of de Trust Flow (TF) van Majestic voor het domein.

Snelheid van de website

Wij gebruiken Google PageSpeed Insights voor het bepalen van de snelheid van een website.

URL van de website

Uit onze analyses komt naar voren dat de URL van een website in veel gevallen een gunstige invloed heeft op de positie van een website in de zoekresultaten. Een zogenaamd Exact Match Domain komt ten opzichte van de concurrenten bijna altijd hoger in de zoekresultaten ondanks vaak een relatief lage Tekst Kwaliteit en Domein Kwaliteit. Wij corrigeren in onze analyses standaard voor deze variabele.

Nog 35 andere factoren

Naast de bovengenoemde factoren onderzoeken wij in een uitgebreider verband nog 35 extra factoren om de rol van deze variabelen op de positie in de Google zoekresultaten in kaart te brengen.

Delta Factor verhogen

Een hogere Delta Factor helpt om een hogere positie in de zoekresultaten van Google te krijgen.

Uw Delta Factor

Wilt u weten hoe hoog de Delta Factor van uw website is? Vul dan hieronder uw websiteadres en belangrijkste keyword in en ontvang een gratis rapport.

Werkwijze

Meting Delta Factor en technische analyse

We meten de Delta Factor van uw website en die van de concurrenten in de top 20 van Google voor het relevante zoekwoord. Daarnaast doen we een technische analyse gericht op factoren die mogelijke belemmerend kunnen zijn voor een goede positionering in de zoekresultaten van Google. Aan de hand van deze analyses kunnen we een inschatting maken van de inspanningen die gewenst zijn om de Delta Factor substantieel te verbeteren. Deze inspanningen vatten we samen in het Plan van Aanpak.

driehoek hamer

Plan van Aanpak

Een typisch Plan van Aanpak voor de verbetering van uw website omvat de volgende werkzaamheden:

  • Het wegnemen van belemmerende factoren in de techniek van uw website (bijvoorbeeld verbeteren snelheid, kleine aanpassingen in de linkstructuur, corrigeren gebroken links)
  • Het verhogen van de tekstkwaliteit van de relevante webpagina 
  • Een campagne voor het verbeteren van de linkpopulariteit van de desbetreffende pagina en/of de website
  • Tussentijdse metingen om de voortgang te monitoren

Het duurt circa drie tot negen maanden voor de positieve effecten van de verbeteringen goed zijn uitgekristalliseerd in de zoekresultaten van Google. En in de praktijk zien we sterke schommelingen in de posities in de zoekresultaten van Google, maar uiteindelijk altijd met een duidelijke opwaartse component in de richting van de topposities van de zoekresultaten. Vaak zijn veranderingen schoksgewijs: Er gebeurt enige weken niets, dan volgt plotseling een sterke verbetering, gevolgd door een lichte daling waarin zich een nieuw evenwicht in de zoekresultaten instelt. Dit proces kan zich, afhankelijk van de aanvankelijke positie, meerdere malen herhalen.

Geïnteresseerd?

Hoe is het speelveld voor uw vakgebied? Wilt u weten wat de Delta Factor van uw website is voor het belangrijkste zoekwoord?

Bel ons op 072-5201053 of stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

google partner logoBingAds logo Leadinfo partner badgeGOEIE_LOGO.jpg

Hulp nodig of samen sparren?

Wij gaan graag met u om de tafel om uw wensen op en van de volgende gebieden te bespreken:
  • Online marketing
  • Zoekmachine optimalisatie
  • Zoekmachine adverteren
  • Conversie optimalisatie
  • Website bouw
  • Webshop bouw

Neem contact met ons op

Maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8:15 - 17:30 uur.

Voor spoedgevallen kunt u 24/7 mailen met info@webdelta.nl

 

072 520 10 53 E-mail ons
Scroll naar boven