Hoog in Google voor groene energie

Groene energie of groene stroom?
De top 30 zoekresultaten die verschijnen bij het Googlen van groene energie komen erg overheen met de resultaten bij groene stroom.Het bestaat namelijk ook uit aanbieders van groene energie, vergelijkingssites van deze aanbieders en informatieve pagina's.
Bij het toepassen van SEA kost een klik op de bovenste advertentie 10 euro, bij een zoekvolume van 2400 per maand. Het eerste organische zoekresultaat haalt ongeveer 30% van de kliks, wat bij deze zoekterm 720 bezoekers zijn. Om dit bezoekersaantal met SEA te verkrijgen zal een bedrijf dus maar liefst 7200 euro per maand moeten spenderen. Grappig is dat dit bedrag precies evenveel is bij groene energie en groene stroom. Feit blijft dat bij dit soort uitgaven SEO heel snel rendabel wordt!
Delta Factor voor Groene energie.
De top 30 in Google voor "groene energie" heeft een opvallende verhouding met de Delta Factor. Zie onderstaande grafieken.

De tekstkwaliteit bij deze zoekterm is van groot belang. We zien dat pagina's met een hoge tekstkwaliteit een hoge Delta Factor hebben. Ook speelt de paginakwaliteit een grote rol.
9 op de 10 mensen die via Google zoekt kijkt niet verder dan de eerste 10 zoekresultaten, oftewel alleen naar pagina 1. Wanneer jij een aanbieder van groene energie bent die opzoek is naar klanten, is het dus van essentieel belang om bij deze top 10 te horen. Om dit te realiseren is goede SEO nodig.
Tekst, linkpopulariteit en het goed in de gaten houden van de technische details zijn de belangrijkste factoren voor het verkrijgen van een goede positie in Google. Het is een vechtmarkt dus een lange doorlooptijd voor SEO is onvermijdelijk. Maar dat betaalt zich op termijn wel terug in een hogere ROI.
Wilt u weten wat de Deltafactor van uw website is? Vul dan het formulier hierboven in!

De websites in de top 10 van Google (eerste pagina) hebben een veel hogere Delta Factor dan de concurrentie op pagina 2 en 3. De genoemde concurrentie van de top 10 voor "groene energie" is hoog maar een plek op de eerste pagina is niet onhaalbaar.
Met het actief verbeteren van de Delta Factor hebben wij de afgelopen jaren met succes websites naar de eerste pagina gebracht, ook voor veelgezochte zoekwoorden.