Hoe GekOpHout.com in een jaar tijd exponentiële groei realiseerde door techniek en (online) marketing uit te besteden aan Webdelta. Elk begin van het jaar houden Webdelta en GekOpHout.com een strategiesessie om de koers voor het komende jaar te bepalen. Het bepalen van doelstellingen, mediabudget, inzet van (online) kanalen en de kansen voor GekOpHout.com worden hierin meegenomen. Voor 2016 stonden de onderstaande doelstellingen centraal.
Door verbeteringen op de webshop hebben we het conversiepercentage met ongeveer 25% doen stijgen. Zo hebben we het bestelproces aangepakt en de informatievoorziening op categorie -en productniveau verbeterd.
Het conversiepercentage op mobiele apparaten is ons nog een doorn in het oog. Dit punt stond dus ook centraal tijdens de strategische sessie begin 2017. Een mobiele variant van de webshop staat inmiddels online en laat vooralsnog goede resultaten zien. Hierover later meer!
- Het verhogen van het onbetaald bezoek
- Het verhogen van het betaald bezoek
- Het verhogen van het conversiepercentage
-
Resultaten
Bezoekersaantallen +117%
Bouncepercentage -53%
Conversieratio +170%
Aantal transacties +184% -
Zoekmachine optimalisatie
Het verbeteren van de rankings voor de belangrijkste zoekwoorden voor GekOpHout.com in Google was een speerpunt in 2016. Door zowel on & off page SEO (zoekmachine optimalisatie) was Webdelta in staat het organische bezoek met 22% te doen stijgen. Veel belangrijke termen hebben inmiddels een top 3 positie!
-
Online marketing
Na een goede doorrekening van de marges en de kosten-per-acquisitie zijn we uitstekend in staat om de return-on-ad-spend (ROAS) te bepalen voor kanalen als Google AdWords. Dit medium bleek zeer rendabel, terwijl het budget beperkt was.
We zijn vervolgens gaan testen met een budgetverhoging en de inzet van nieuwe kanalen als Google Shopping en Bing advertising. Dit heeft ervoor gezorgd dat er 240% meer bezoek uit betaalde kanalen op de webshop kwamen. Met een omzetgroei van maar liefst 260%.