Bodycare Nelly Teensma is een gecertificeerde speciaalzaak in prothese lingerie en heeft daarnaast een webshop voor de verkoop van prothese BH’s, borstprotheses en prothese badkleding. Door een dalende omzet uit de webshop is Bodycare Nelly Teensma bij Webdelta terechtgekomen voor marketingadvies en implementatie.
Een vernieuwde webshop
De webshop van Bodycare Nelly Teensma was verouderd en voldeed niet meer aan de huidige standaard. Daarom is ervoor gekozen om de webshop te vernieuwen. De nieuwe webshop van Bodycare Nelly Teensma is gebouwd in het CMS van Prestashop en is opgebouwd uit een aangekocht thema. De webshop is voorzien van professionele fotografie en zeer gebruiksvriendelijk voor mobiel.
-
De resultaten
De resultaten die we tot nu toe hebben geboekt in samenwerking met Bodycare Nelly Teensma zijn zeer positief.
• Relevant websitebezoek +63%
• Omzet +100%
• Conversieratio + 35% -
Zoekmachine optimalisatie
Niet alleen de uitstraling, maar ook de inrichting van een webshop is belangrijk bij het verhogen van de omzet. Door gedegen zoekwoordonderzoek is de ideale navigatiestructuur bepaald, waardoor Bodycare Nelly Teensma nu een hoop top 5 posities heeft op belangrijke zoektermen als ‘’prothese bh’’ en ‘’prothese badpak’’.
-
Online marketing
Naast het verhogen van organisch bezoek focussen wij ons ook op betaald bezoek uit Google AdWords. Zo draaien we Google shopping en Google search campagnes die inmiddels verantwoordelijk zijn voor ca. 20% van de omzet uit de webshop.