Bidcars.nl is hét nieuwe autoveilingplatform van Nederland en is opgericht vanuit de gedachte dat het beter kan! Vanuit verschillende brainstormsessies is de marketingstrategie bepaald en zijn we overgegaan tot de bouw van dit prachtige project in Joomla! Sinds de livegang is dit project een waar succes, waar wij vandaag de dag nog met veel plezier aan werken.
Het platform
Het autoveilingplatform is gebouwd in Joomla! i.c.m. met aangekochte veilingsoftware die wij volledig, naar eigen zin, hebben ingericht. Het platform heeft een koppeling met de RDW om zoveel mogelijke autogegevens geautomatiseerd in te laden. Het platform moest enerzijds functioneel zijn voor honderden RDW erkende opkopers en anderzijds zeer gebruiksvriendelijk voor de consumenten die hun auto gratis te koop willen aanbieden. Het platform is dan ook in samenwerking met een UX designer ontworpen en is zeer conversie-minded.
-
Resultaten
Omdat het een nieuwe dienst betreft hebben wij geen 0-meting. Echter de resultaten die wij boeken met Bidcars zijn zeer positief met conversieratio’s tot wel 20%!• Conversieratio CPC = +20%
• Bezoekersaantallen = +60%
• Omzet = +25% -
Online marketing
Naast een gebruiksvriendelijk en conversie-minded platform is het natuurlijk belangrijk dat consumenten het platform bezoeken. Met een nieuw project is het uiterst lastig om hoge organische posities in Google te verkrijgen, de focus ligt daarom de eerste periode vooral op SEA (zoekmachine adverteren) en het creëren van naamsbekendheid via Facebook advertising en display banners. -
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Naast de verschillende advertentiecampagnes richten wij ons ook tot zoekmachine optimalisatie. Het platform wordt continue uitgebreid met SEO geoptimaliseerde content. Dit doen wij aan de hand van onze Deltafactor.